Zgasł i nie chciał odpalić- kody błędów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Alcore
    Classic
    • 2010
    • 26

    Zgasł i nie chciał odpalić- kody błędów

    Zamieszczone przez Skfarek
    astępca kultowego jaszczomba :diabelski_usmiech
    Oby nie skończyła tak samo jak jaszczomb
  • noswer
    Ambiente
    • 2008
    • 232

    #2
    Zgasł i nie chciał odpalić- kody błędów

    Dziś niestety moja żona wracając z pracy natrafiła na mały problem - mianowicie auto zgasło jej zaraz po wyjechaniu na drogę- udalo jej się po kilku chwilach odpalić i bylo by ok gdyby nie problem który pojawił sie po przejechaniu jakichś 800m - mianowicie - zaparkowała zjechała na chwilę by zabrać znajomą i ruszyła ponownie na drogę niestety tym razem auto zgasło i przez 2 zmiany świateł nie chciało odpalić - po tym jak opaliła trzymala auto na wysokich obrotach i tak w korkach dojechała 12 km do domu...

    Po tym jak przyjechała auto zgasło na podwórku kiedy obroty zaczęły spadać....

    Po wejściu do domu moja ślubna wyraziła swoje niezadowolenie ze staniu mojego (!) auta - tak więc zabrałem się za diagnoze - podłączylem laptopa i vag'a i czysto brak błędów - odpalam - dalej brak błedów (sprawdzałem błedy silnika)

    Auto ostygło i po 1,5h pojechałem na stację benzynową (kolejna przykrość tego dnia) - jakieś 8km w jedną stronę i zatankowałem.
    Wróciłem do domu i w zaciszu garażu ponownie postanowiłem sprawdzić błędy.
    Pierwsza próba skończyła się zawieszeniem programu - w drugiej udalo mi się już dostać tam gdzie chciałem i otrzymałem co następuje:

    537 Regulacja Lambda
    poza specyfikacją - wartość dolna
    513 Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28
    nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY

    Skasowałem błędy - ponownie odpaliłem i czysto....

    Dodam że zastanowiło mnie też spalanie gazu - 32 litry na 260km (z 25km pierwsze 6 przejeżdżam na benzynie) wcześniej standardem było 10litrów na 100km (przy tym samym cyklu...)

    Do wszystkiego dochodzi jeszcze fakt iż od dłuższego czasu spalimy mają dziwny zapach - od razu dodam iż płynu nie ubywa (pod korkiem tworzy sie masło ale to jak co zimę) z istotnych faktów dodam iż jakiś czas temu pierdzielneło mi spalinami w kolektor dolotowy... - ale zmian w pracy silnika raczej nie bylo)

    Proszę o diagnozy/podejrzenia/ sposoby usunięcia usterek lub też o skuteczne zaklęcia które doprowadziły by do poprawy stanu mojego szkodnika.

    Dzięki i pozdrawiam

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10993
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Zamieszczone przez noswer
      513 Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28
      masz coś z czujnikiem prędkości obrotowej i wynikiem jest ciężkie odpalanie
      w takiej systuacji komputer silnika posiłkuje się czujnikiem prędkości wałka rozrządu
      ale wadą tej redundancji jest to, że trzeba kręcić rozrusznikiem bez przerwy jakieś 10 sekund
      w razie przerwania odpalania liczy się czas od nowa i krótsze kręcenie nic nie da
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • noswer
        Ambiente
        • 2008
        • 232

        #4
        Zamieszczone przez krzynol
        Zamieszczone przez noswer
        513 Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28
        masz coś z czujnikiem prędkości obrotowej i wynikiem jest ciężkie odpalanie
        w takiej systuacji komputer silnika posiłkuje się czujnikiem prędkości wałka rozrządu
        ale wadą tej redundancji jest to, że trzeba kręcić rozrusznikiem bez przerwy jakieś 10 sekund
        w razie przerwania odpalania liczy się czas od nowa i krótsze kręcenie nic nie da
        Myślałem że to kwestia problemów z podłączeniem - czy jest jakiś sposób na pełne potwierdzenie diagnozy? ewentualnie czy jest możliwe aby ten błąd występował z powodu awarii innego układu?

        Dziękuje za tą odpowiedź i będę wdzięczny za wyjaśnienie wątpliwości

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          Wspominasz coś o gazie choć w opisie brak info o LPG. Miałem podobny przypadek w poprzednich autach z gazem w Peugocie i Lagunie w pierwszym przypadku padła pompa paliwa a w drugim komputer od gazu. tendrugi przypadek powodował podawanie paliwa i gazu jednocześnie
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • noswer
            Ambiente
            • 2008
            • 232

            #6
            mam LPG staga4 - pompa paliwowa OK (paliwo podaje bo wtedy nie odpalałbym na PB - poza tym przejechałem kawałek na benzynie) - postaram się to sprawdzić - wyłączając gaz w takich sytuacjach i sprawdzając co to da...

            Czy były jakieś inne objawy padania komputera w LPG? i czy problem występował każdorazowo?

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10993
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              ale co ma wspólnego LPG z G28?
              jak jest błąd G28 to zmieniamy G28 - a nie jest to proste :twisted:
              może być też wiązka, czujnik jest na styku skrzyni i silnika, rezystancja 450-550 omów
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • Krzych
                Rider
                • 2005
                • 671

                #8
                Może do LPG jest zamontowany wariator zapłonu i on wprowadza zakłócenia sygnału z czujnika G28.
                Miałem już przypadek, że po zagrzaniu auta wariator przestawał działać i silnik stawał do wystygnięcia, podejrzany był czujnik wału, a w rzeczywistości to wariator "wariował"

                Efektem tego może być duże spalanie LPG?
                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                www.chiptuning.katowice.pl
                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10993
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  stag4 - może ma, i faktycznie - czasami błąd jest czasami nie ma?
                  niech myśli i działa kolega
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • Doba
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 357
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    A odpalenie na gazie w trybie awaryjnym, czy też tak długo odpala? Jeśli tak to wina po stronie czujników itp....
                    MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                    Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                    # # # # # # # # # # #

                    Moja O2
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10993
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      pojeździj na benzynie non stop jakiś czas i zobaczymy
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • noswer
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 232

                        #12
                        postaram sie wywolac usterkę ponownie - i będę trzymał laptopa przy sobie... ewentualnie jeśli wystąpią problemy z opadpaleniem będę próbował na samej benzynie - zastanawiam się czy błąd lambdy nie jest wynikiem jakiegoś uszkodzenia kolektora dolotowego - ale chyba jest tylko jeden sposób by go sprawdzić - tzn odkręcić i dokładnie przejrzeć...

                        Komentarz

                        • german81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1414
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          bład z lambdy moze byc spowodowany tak jak napisałes nieszczelnoscia dolotu albo cojest bardziej prawdopodobne zle ustawiona instalacia LPG
                          diagnostyka vag 602-614-253

                          Komentarz

                          Pracuję...